Wednesday, July 4, 2012

Tindakan PPD Perak Tengah Memalukan



Gambar di atas dipetik dari laman Portal Pejabat Pendidikan Daerah Perak Tengah, bertarikh 5 Julai 2012, menunjukkan kenyataan yang sangat tidak profesional oleh Pegawai PPD yang tersebut.


Paing memalukan, apabila arahan tersebut tidak menyatakan sebab dan alasan disebalik larangan mempamer dan mengedarkan Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa yang dikeluarkan oleh Darul Mubarak Travel & Tours Sdn Bhd.

Pihak Syarikat Pakej Perlancongan, Umrah dan Ziarah, Darul Mubarak telahpun mengeluarkan jadual tersebut sebagai langkah untuk mempromosi syarikat tersebut selain menyediakan perkhidmatan percuma bagi masyarakat umum yang berminat ingin mendapatkan jadual imsak ndan berbuka puasa secara percuma. Juga sebagai salah satu langkah mengimarahkan dan menyamarakkan sambutan bulan ramadhan yang bakal tiba tidak lama lagi.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh PPD ini sama sekali tidak dapat diterima logik dan asasnya kerana di dalam jadual tersebut tiada suatu unsur yang boleh dipersoalkan kerana ianya memuatkan jadual yang juga dimuat-turun daripada laman yang dikendalikan di bawah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, JAKIM.

Tindakan seperti ini bukan sahaja dilihat untuk mengampu pemimpin UMNO-BN malah dilihat sebagai tindakan yang tidak matang oleh pegawai yang bertaraf tinggi yang sewajarnya memberikan contoh kepada masyarakat tempatan.


No comments:

Post a Comment